Friss Hírek


Keresés a hírek között:  

 


látogatók száma

felnőttoktatás

 

Szakképző Központ Nonprofit Kft

 

eszc_logo

 

Alapítvány


Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskola és Kollégium - EBCL

 

Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskola és Kollégium - Szakiskolai Fejlesztési Program

 

Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskola és Kollégium - NSZFI

 

Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskola és Kollégium - ECDL

 

Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskola és Kollégium - ÖKOISKOLA

 

Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskola és Kollégium  /  4D smile - A tanulás jövője

 

facebook

 


TOI Projekt: "Interactive 3D in VET"
Írta: Admin | 2014.02.11. 16:23
Beszámoló a 2014. február 3. és 7. között A Dabasi Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskola és Kollégiumban tartott képzési hétről a „Interactive 3D in VET”
project number: 2013-TR1-LEO05-47525
kódszámú projekt tevékenységeinek részeként



    A képzésre a tervezett időpont előtt 3 héttel 2014. február 3 és 7 között került sor. Képzési tevékenység a hét minden hétköznapján folyt, ami pénteken kiegészült az i3D rendszer tantermi körülmények közt történő bemutatásával, valamint a képzési hetet követő záró, értékelő megbeszéléssel.
Hétfő reggel a program egy ünnepélyes megnyitóval kezdődött, melyen részt vett Fodor Gábor Ceglédi Tankerületi Igazgató, Baranyi Béla Dabasi Tankerületi Igazgató. A délután iskolánk épületének bemutatásával folytatódott, amit a 4D képzési tevékenység megkezdése követett, a 4D hardver eszközök megtekintése és gyakorlati kipróbálása. A képzés második és harmadik napján Salamon István tartott oktatást a 3ds Max és Unity program használatáról a 201-es teremben. Az oktatás jellege interaktív-gyakorlati volt, vagyis minden résztvevő saját munkaállomáson gyakorolhatta az adott feladatot.
    A képzés negyedik napján az EON Creator nevű program lehetőségeivel ismerkedtek meg a résztvevők. Az oktatást Mártai Péter tartotta.   A képzés pénteki napján kerültek bemutatása a Creator segítségével létrehozott oktatási segédanyagok tanórai keretek közt, melyet iskolánk tanárai fejlesztettek. Salacz András földrajz szakos tanár a Naprendszert mutatta be 3D-ben, majd a projekt csoport Jamrik Katalin angol óráján, végül egy kémia órán vett részt. Ezt követően került sor a képzésen tanultak értékelésére, valamint a menedzsment megbeszélésre.

    A képzés összességében két részből állt: a 4D szoftverek közül két alkalmazás (Unity és EON Creator) gyakorlati jellegű megismerése, valamint a 4D hardver megjelenítők egyes típusainak kipróbálása (aktív illetve passzív 3D megjelenítő). A szoftverek vonatkozásában elmondható, hogy a képzési napokon csupán az adott szoftverek főbb funkcióinak bemutatására volt lehetőség, lényeges, hogy a 4D tananyagfejlesztéshez legalább 3 hónapos önálló tanulásra van szükség mind a tíz résztvevő vonatkozásában. Ami a hardver eszközöket illeti, a csoport az alábbi 4D megjelenítőket tekintette meg és próbálta ki konkrét 4D tartalom kivetítése mellett:

a) Egy DLP technológiát használó projektor, normál vetítő vászon, illetve ún. aktív záras 3D szemüveggel nézhető rendszer.

b) Technikailag abban különbözik az a) pontban szereplő vetítő+vászontól, hogy itt két projektor eltérő szögben világítja meg a speciális ún. „ezüstvásznat”, a projektorok előtt egy-egy polár szűrő van, a keletkezett képet speciális szemüveggel nézve keletkezik a térhatás.
 
A partneri együttműködés vonatkozásában elmondható, hogy mérföldkő volt a képzési hét, hiszen a résztvevők megismerkedhettek egymással, ami a tananyagfejlesztés kooperatív jellegű munkájához alapvető feltétel. A képzésen mindkét csoport megfelelően teljesített, annak ellenére, hogy egyik csoport tagjai vonatkozásában sem voltak azonosak az előképzettségek.

                        Rudas Anita
Projekt koordinátor














   
Copyright © 2009 Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskola és Kollégium | Minden jog fenntartva!
Készítette:
Go Visual Studio